Na początek kilka zaleceń, może pomogą... :
1. Sprawdź na innym kompie (czyli podłącz do swojego neta innego kompa - diagnostycznie aby przetestować łącze), najlepiej laptop, czy tak samo net Ci "muli" (jeśli będzie tak samo się "dławił", znaczy że wina jest po stronie usługodawcy i tam trzeba szukać przyczyny i wystosować odpowiednie zapytania odnośnie tego typu problemów z łączem, ale jeśli będzie chodził lepiej, płynniej - znaczy, że coś z kompem jest)
2. W przypadku, gdy na innym kompie będzie chodził net lepiej, przede wszystkim przeskanuj kompa pod kątem "śmieci" typu wirusy, trojany itp - jeśli coś ci wyłapie, z marszu wywalaj, bo to może być przyczyna "mulenia" połączenia. Najlepszym skaner na tego typu sytuacje jest
Kaspersky Virus Removal Tool. Użyj tego tylko wtedy, jeśli net będzie na innym kompie chodził płynniej.
Pozdrawiam i mam nadzieję, że sobie poradzisz - jak będziesz miała jakieś pytania, pisz śmiało...